Tingg̷al dlm st0r dekat t̷angki n̷ajis yang kot0r, namun kebersihan tetap terjaga

Tular hari ini kisah tentang seorang ibu tunggal bersama empat anaknya yang terpaksa tinggal di dalam sebuah stor deretan kedai selepas berpisah dengan suaminya pada Januari lalu.

Lebih menyedihkan, bilik stor tersebut terletak berhampiran tangki najis yang menjadi “taman permainan” anak-anak Najwa Lipayang, 31, yang berusia antara dua hingga 10 tahun.

Setelah kisah ini tular di media sosial, netizen mula meninggalkan komen menzahirkan rasa simpati terhadap Najwa dan anak-anaknya.

Namun apa yang menarik perhatian netizen adalah, walaupun tempat tinggalnya kurang sempurna, Najwa tetap memastikan ia dalam keadaan bersih dan teratur.

Ibu ini akan sentiasa pastikan ruang stor bersih

Baju derma pemberian digantung dengan tersusun dan akan diletakkan di dalam plastik.

Najwa, yang berasal dari Thailand ini sangat menitik beratkan kebersihan rumah. Baju yang didermakan orang ramai kepadanya sentiasa berada dalam keadaan tersusun.

Najwa memberitahu, dirinya suka mengemas dan menghias diri sejak dahulu lagi.

Apabila diberitahu bahawa dia orang susah, ramai yang tidak mempercayai disebabkan pemakaiannya yang kemas.

Menurutnya lagi, setiap baju yang didermakan orang ramai dia akan meletakkan di dalam plastik bagi mengelakkan habuk dan kotoran. Dia juga bimbang jika anaknya mendapat penyakit jika dia tidak menjaga kebersihan.

Walau kekurangan, tetap jaga kebersihan

Rata-rata netizen memuji ibu tunggal ini yang disifatkan seorang yang terpuji. Kebiasaannya jika muncul berita tentang kemiskinan, pasti keadaan kediaman tidak dijaga dengan baik, namun ia sebaliknya bagi Najwa dan anak-anak.

Walau bagaimanapun ada netizen yang menyelar sikap bekas suami Najwa yang tidak bertanggungjawab dengan membiarkan Najwa dan anak-anak hilang tempat berteduh.

Sumber : Sinar Harian sumbermaya

Perhatian! Pihak MAIBACA tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini