PIL̷U, ‘Ib̷u, B̷ang̷unl̷ah ̷Ib̷u’ – A̷ank Men̷ang̷is T̷anp̷a H̷ent̷i, ̷Ib̷uny̷a M̷at̷i D̷il̷angg̷ar L̷ar̷i K̷et̷ik̷a Meny̷ap̷u J̷al̷an

Seorang wanita yang bekerja sebagai petugas pembersihan m̷aut selepas dilangg̷ar l̷ari di Jalan Metro Tanjung Bunga, Kecamatan Mariso, Kota Makassar, Indonesia.

Kejadian yang menimp̷a m̷angsa, Lina, 37, berlaku pada 9 Ogos lalu dan gambar an̷aknya, Bowo, men̷angis meratapi jasad ibun̷ya yang terbaring kaku di hospital viral di media sosial.

Difahamkan, Lina bertugas menyapu jalan di Pantai Losari setiap hari dan ketika sedang menyapu di tepi jalan, dia dilanggar sebuah kereta. Mangs̷a ceder̷a p̷arah di bahagi̷an kepal̷a dan meningg̷al dun̷ia ketika dalam perjalanan ke Hospital Siloam Makassar.

Siasatan polis mendapati, ketika mangs̷a sedang menyapu jalan, datang sebuah kereta Honda Brio dengan kelajuan 50-60 km/j melanggar mangsa sehingga terpelanting.

“Pemandu kereta itu dipercayai mahu memotong kereta di hadapan dan tidak menyedari mangsa yang sedang menyapu lalu melanggarnya. Pemandu itu juga disyaki memandu dalam keadaan mengantuk,” kata sumber polis.

Pemandu terbabit, Abdullah Arman, 22, yang merupakan mahasiswa ditahan selepas kejadian itu bersama dengan beberapa bahan bukti dan didakwa di mahkamah.

Apa yang menyedihkan, anak lelaki mangsa yang berusia empat tahun menangis tak berhenti-henti melihat ibunya yang terbujur kaku. Kehilangan mangsa amat dirasainya kerana dia selalu menemani ibunya bekerja setiap hari.

“Mangsa langgar lari ini bertugas sebagai petugas pembersihan di Pantai Losari dan selalu ditemani anak lelakinya yang masih kecil sambil duduk menunggu ibunya bekerja.

“Pemergian mangsa meninggal dua orang anaknya yang masih kecil,” kata sumber dari Facebook.

Kejadian itu membuatkan netizen berasa simpati dengan nasib anak-anak mangsa yang kini menjadi yatim paitu.

Sumber: Tagar / thereporter

Perhatian! Pihak MAIBACA tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini