Kisah Sayv “Tunggu Mama Ayah di sana Ya” – Keluarga Seb4k Anak Kecil Meningg4l Dunia Akibat K4nser

Kisah pem3rgian anak syurga ini mengundang seb4k apabila terpaksa bert4rung dengan peny4kit kans3r yang dihadapinya sebelum dijemput ke negeri abadi. Pem3rgiannya diredhai oleh ibunya kerana tidak sanggup melihat anaknya yang terpaksa bert4rung dengan peny4kit itu.

Tidak dinafikan kehil4ngan individu yang kita sayang merupakan satu fasa yang sukar untuk diterima. Namun, sebagai hambaNya kita perlu akur dan reda dengan setiap ketentuan yang telah ditetapkan oleh Allah S.W.T.

Seperti perkongsian seorang ibu menerusi beberapa di hantaran di laman Facebook, dikenali sebagai Nur Lydia Rose Hafieza berkongsi momen ‘per1t’ dan perlu akur apabila anak tersayang sudah dijemput Sang Pencipta. Anaknya yang dikenali sebagai Abid difahamkan menghid4p k4nser dan sel k4nser tersebut sudah pun mereb4k sebelum meningg4l dunia.

‘Selamat hari raya sayang’

Ujar wanita cekal ini, anaknya dijemput pada hari yang penuh istimewa dan barakah iaitu pada malam Hari Arafah. Tulisnya lagi, dia sudah pun reda dengan apa yang telah terjadi dan berasa ‘lega’ kerana sempat menguruskan sendiri jenaz4h arw4h anaknya.

Alhamdulilah Abid pergi di malam Arafah & malam raya korban. Boyfriend mama, Selamat Hari Raya Sayang. Handsome Abid pakai baju raya raya korban. Mama korb4nkan kasih sayang mama untuk pulang balik Abid pada yang BerHak. Bermain di syurga yer sayang tunggu mama ayah. Tarik mama ayah ikut Abid yerr.

Mama ikhlas mama reda adik balik pada kekasih abadi. Mama puas jaga adik sampai hujvng ny4wa adik. Mama puas sebab tangan mama sendiri yang uruskan adik dekat hospital dekat rumah. Mama kes1an tengok adik s4kit lama-lama.

Sebab tu mama bagi adik balik ke tempat asal adik . Tempat yang akan kita sekeluarga berkumpul kelak insyallah. Bila kita reda ikhlas dan puas dengan apa kita buat insyallah. Kita mampu senyum kadang-kadang menang1s tu sebab rindu.

Berbicara lebih lanjut, wanita ini menceritakan dia tidak sanggup lagi melihat anak tersayangnya men4nggung kesakit4n dan yakin terdapat hikmah dengan setiap apa yang telah berlaku.

Pada masa yang sama, wanita ini juga turut berterima kasih kepada semua pihak yang banyak membantunya ketika proses pengebum1an dilakukan.

Mama bukan mama yang terbaik untuk adik. Tapi mama semampu mungkin korb4nkan hidup mama untuk uruskan adik. Tapi perancangan Allah S.W.T. sebaliknya Allah S.W.T. nak bagi tiket mudah untuk kita semua ke syurga melalui Abid.

Terima kasih sayang untuk ganjaran ni. Mama sayang Abid dunia & akhirat. Abid memang tiada ganti, semoga mama diberi kekuatan untuk jalani hari-hari selepas ini tanpa Abid di sisi mama. Terima kasih pada yang terlibat.

Kredit: oknews12 via animalsfeeds

Perhatian! Pihak MAIBACA tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri

Dah Baca, Jangan Lupa Like, Komen Dan Share Page Media Portal Ya.

Jom sama2 join group ni.. Khas untuk sama2 kita share menu masing2..inshaAllah bermanfaat disana..TQ
Nak Join –> Klik Disini